fredag, oktober 05, 2012

Att göra en trist dag trivsammare

 
Regnet det fortsätter ösa ner... Bara i onsdags hade vi lite sol och då hade jag inte möjlighet att njuta av den. Visst blir man lite trött och slö av detta gråa och trista väder. Därför letade jag fram ljusslingan och hängde upp den mellan fönstrena i vardagsrummet. Sen tände jag en brasa i kaminen och en massa ljus. En "balja" med kaffe på det så kändes det genast lite bättre. Nu står återigen fåtöljerna och det gamla vinda skåpet framför fönstrena och soffan har flyttat på sig lite istället. Det blev inga helhetsbilder nu, eftersom de sjuka barnen hade övertagit vardagsrummet med alla sina attiraljer vid tillfället när jag hade fram kameran i måndags.

 
 
Nelson vill helst bara "vila en liten stund" som vanligt... antingen i fåtöljen eller framför brasan. Hoppas det här inlägget ger dig lust att sitta ner en stund med antingen levande ljus eller annan stämningsfull belysning. Kanske med en bra bok eller tidning som sällskap? Förresten måste jag också påpeka hur mycket rosa-lila man har sett i de senaste numren av inredningstidningarna! Passar mig bra! Aj lajk!
 

Önskar er alla en finfin fredag! Vi ska ikväll åka på dotterns avslutning för fotbollssäsongen och på programmet står lekar och tävlingar och sedan buffé.

13 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Jag har visst glömt att kommentera bilderna du tog vid Aspegrens trädgård som jag gillar så mycket. Du har sådan ordning på porslin och annat och helhetsbilder är det inte tal om här heller, med skåpdörrar som ligger och väntar på golven. ;o) Men inspirerad att hänga upp fler ljusslingor blev jag och att tända en brasa. Här blir det filmkväll! ♥

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej ! Hoppas alla hemma hos er mår bra nu..
Ser så mysigt ut hos dej... Visst känns det mycket bättre då man får sitta ner en stund...
Dina köks bildet är så fina...
Det är nog skönt med fredag...
Kraam
Sanne

Petra sa...

Vilka trivsamma bilder du bjuder på! Speciellt nu när det viner i knutarna i detta oväder!

Hem och Lycka sa...

Så fint du piffat det, mysigt med ljusslingan!

Tack för rara hälsningen hos mig! kram Mia

Smultron på ett strå sa...

Härliga bilder! Här är vi totalt avslappnade, två hundar, jag och min man ligger utslagna i varsitt soffhörn... trevlig helg! //kram maria

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har gjort! Nu vill man nog ha det extra mysigt inne med allt det våta som kommer ner utanför.
Vi fick också en sjukling i slutet på veckan, en kliande sådan...

Sabina sa...

Myyysiga bilder! Det behövs absolut lite extra ljus i höstrusket nu när regnet bara öser ner. Lyktan som står på bordet framför fönstret är jättefin.

Ha en skön helg!
Kram sabina

alegni sa...

Tänk om man kunde slappna av som det där söta fyrfotadjuret ni har där hemma.
Mysigt ser det ut hos er trots att ni varit drabbade av sjukdom och elände. Hoppas det vänt mot det bättre nu.
Kramis

Maria sa...

Tittar in och önskar dig en fantastisk helg, kram Maria

Systrarna Hjertén sa...

Haha, det blir sällan helhetsbilder här heller...

Dina detaljbilder gör dock att jag tror att hela rummet är supermysigt!

Mvh
Frida

Nilla Q sa...

Det ser ju så mysigt ut att jag nästan längtar efter en regning höstdag! Men bara nästan, för vi har haft lite för många såna dagar här på sistonne. Så den underbara, soliga höstdag som vi haft idag har verkligen varit efterlängtad!

kram Pernilla

Liljas Corner sa...

Myyysit! Ljusslingor står högt på önskelistan här nu. Speciellt då mina virkade bollar har slutat lysa.

Tack för stämningen :)

Älskade pion sa...

Vilka mysiga bilder du visar.Ha en riktigt skön söndag vännen.Kram ulrika