fredag, juni 22, 2012

Midsommarafton 2012

Jag önskar er alla läsare Trevlig Midsommar med några bilder från vår entré! Här ser det olika ut för varje år. (Förra midsommaren här). Just nu står där två fåtöljer och ett litet bord som nog egentligen senare ska stå på balkongen. Inte så många blommor som jag annars brukar ha och penséerna och violerna hamnar jag säkert att byta ut så småningom. Lådan under fönstret gapar tom, jag får se om jag kanske tar bort den. Bambustegen hittade jag nyligen i en "skräplåda", den kanske jag spraymålar och tar in senare.




Bredvid entrén har vi en låg mur som vi nu äntligen fått helt fylld med stenar runt växterna. Här har jag några tuijabollar, en buxbom, sockertoppsgran, idegran och prydnadsgräs och förstås den rosablommande azalean. Nu börjar den redan tappa sina blommor och istället kommer gröna blad. Till hösten blir bladen glödande röda. (Tidigare bilder här)






Så här ser det alltså ut för tillfället - undrar hur det ser ut nästa år? ;)

Ha nu alla en skön midsommar, fint väder verkar det ÄNTLIGEN att bli åtminstone!

9 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Väldigt vacker och välkomnande entré! Möblemanget måste ha kommit dit sen vi var på besök, för jag har inget minne av att jag såg det. Men vi vet ju förstås hur det är med mig...ganska glömsk ;-)

alegni sa...

det ser nog så inbjudande ut. kommer snart. ;)
ha en riktigt skön helg, hela familjen! kraaam

Så Vitt Jag Vet sa...

Önskar dej en mysig midsommar ! Ser så inbjudande ut vid er enté..
Kraam
Sanne

X sa...

Så väldigt mysig entre hos dig!

Önskar dig en fortsatt
GLAD MIDSOMMAR=)

Kram Lussan

Gugis Pärlor sa...

God fortsättning på midsommarfirandet!
Du om någon kan det där med att förändra hela tiden... Vackert och inbjudande!

Kram Gugi

Anonym sa...

Hej,
tack för en fin o inspirerande blogg!

Skulle gärna få tips på fina inredningsbutiker och loppisar i Vasa. Jag kommer att besöka Vasa inkommande vecka.

Hälsningar,

Maria

Himlavit sa...

Hej, hittade din blogg och vill säga att den är såå fin. Härliga bilder =)
Önskar en fortsatt trevlig midsommar helg
KRAM Tessan

Älskade pion sa...

Vilken underbart välkomnande entre.Hoppas att du får en skön söndag.kram Ulrika

Anna sa...

Vilken otroligt vacker entré! Så läckert!

Härlig blogg! Hit återkommer jag gärna!