torsdag, mars 01, 2012

Mars är här!


Egentligen skulle jag lagt ut dom här bilderna igår, men det blev inte av... Ännu i morse hade vi så här vitt hos oss, men nu har det varit 5-7 grader varmt i två dagar och dessutom regnat från och till, så snön ligger nog kanske inte kvar så länge till. Mars är månaden då våren börjar visa sig och det är en månad späckad med födelsedagar och annat program. Nu på söndag har vi friluftsdag för hela familjen här i byn och det blir servering och program, alltså finns en del att förbereda de närmaste dagarna. Däremellan drömmer jag om varma soliga stunder och sena ljumma kvällar på altanen i sommar :) Har du börjat planera och fantisera om sommaren också?



7 kommentarer:

cina sa...

Gomorron! Åtminstone längtar jag till sommaren och lite planering är nog på gång också. Har en gäststuga på skären som ska inredas:) Trevlig helg!

Livet på Vestergård sa...

Vårmånaden är så välkommen! På vår veranda har vi snö upp till fönstren, men jag har faktiskt börjat mocka bort lite för att påskynda våren :) Det ska bli så roligt att kunna sitta där en stund i solen.
Kram Kicki

Livingroom sa...

Jo idag droppar det är hos oss också. Fast väldigt vackert är det ju med snön ;). Kul med friluftsdag. Hoppas ni har en trevlig dag med familjen.

Limetwig sa...

Gu va vackra bilder! Ler lite innombords fast jag egentligen gillar snö... men på bild är det mycket vackert!
Ha en skön fredag! Åse

alegni sa...

dessvärre tror jag att vi får ny snö som åtminstone delvis ersätter den som smälter nu... en killjoy är vad jag är.
men ack ja, mars är en välkommen månad, april even more so. ;)
kram och trevlig helg!

X sa...

Så inbjudande och vacker veranda, jag blir alldeles salig och längtar tills vårt egna veranda projekt drar igång!

Kram Lussan

Louise sa...

vacker mars-veranda! :)