torsdag, mars 15, 2012

Blomsterfång i köket


Vet att jag är tjatig när det gäller blommor, men jag bara älskar ju dom! Dessa vita tulpaner har jag haft i över en vecka nu och dom håller fortfarande. Klart att dom har gulnat lite i bladen, men vad gör väl det. Videkvistarna har jag inte stuckit ända ner i vattnet, för jag vill inte att dom ska slå ut och få pollen. Vasen är bara en gammal glasburk med ett brunt snöre runt.


Det har varit ett väldigt grubbligt dygn det senaste... Hur vet man att man kan någonting tillräckligt bra? Hur vet man om man ska stå kvar på säker mark - eller om man ska kasta sig ut och pröva sina vingar? Hur vet man att man räcker till? Jag får nog ta och sova på saken en natt till, men jag är rätt säker på att jag har fattat mitt beslut. Tack och godnatt!

6 kommentarer:

En vacker vardag sa...

Vackra blommor kan man nog inte få nog av. Kluriga frågor där. För att kunna utvecklas och växa så kräver det ibland att man ger sig ut på okända vatten. Finns viljan och motivationen så klarar man nog det mesta tror jag. Du finner nog svaret inom dig. Önskar dig varmt lycka till med beslutet! Kramar

Anna-Lena sa...

Låter som ett svårt beslut att lämna det trygga för något osäkert. "Man vet vad man har, men aldrig vad man får" som man brukar säga. Men för att vinna så måste man våga :-) Lycka till! Och jag är bara liiite nyfiken på vad det är du grubblar över ;-)

Livet på Vestergård sa...

Blommor kan man inte få för mycket av, varken hemma eller på bloggen. Hoppas att du kommer fram till rätt beslut!
Ha en fin fredag. Kram Kicki

alegni sa...

hur i vida världen lyckas du hålla liv i dina tulpaner så länge? mina håller vanligen inte alls trost öm omvårdnad...
hoppas du sovit i natt trots alla tankar!
kramis

Lyckoslanten sa...

Ser dina drömmar om orangeriet där och visst får man njuta och dokumentera sina blomster! Låter som spännande funderingar dessutom! ♥

Anna / Sand's Drömmar sa...

Vet precis vad du menar... Har exakt samma dilemma själv just nu. Och så älskar jag ju vita tulpaner också :)