tisdag, januari 10, 2012

Flingor och stjärnor



Ute dalar flingor sakta ner mot marken. Även inomhus tycker jag - som jag nämnde i förra inlägget - att det får vara vinter. Dom virkade snöflingorna gjorde min mamma för några år sedan. Fönsterstjärnorna av papper får hänga kvar ett tag till, bara för att dom är så fina och ger lagom mysljus på kvällarna. Nu kom jag precis på att mina snöflingekuddar fortfarande ligger i skåpet - dom måste jag leta fram! Den här tiden vill man ta tillvara allt ljus som finns, när man har saknat det i flera månader. Vitt, vitt, vitt lockar väldigt mycket just nu när jag ser på inspirationsbilder. Idag ska jag fortsätta plocka och ändra här hemma, i sakta mak, så blir det som det blir :)

16 kommentarer:

X sa...

De hängande virkade stjärnorna var jätte vackra, jag skall nog leta i mina egna gömmor till nästa julsäsong.

Ha en bra dag/Kram Lussan

Livingroom sa...

Vackra bilder. Mina pappersstjärnor får hänga de oxå... hur länge vet man int ;). Ser att det kommer lite snö nu , här nere hos oss. Kul!

alegni sa...

finfint! jag gillar de virkade snöflingorna jättemycket!
våra julstjärnor hänger med fortfarande de också, mina virkade snöflingor åkte däremot ner i julgranspyntlådan redan.
kram!

Kamomilla sa...

Färsch känns det, att röja bort julen och låta ljuset och det ljusa flöda in. Lycka var det igår när solen sken!!

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej ! Tack för ditt tips för väggen i min "rustika hörna".
. Så skoj att få tips det sätter tankarna igång...
Dina flingor är så fina.. Ja här är vintervackert hos oaa oxå...
Kraam
Sanne

Anna sa...

Vilka vackra snöflingor! Me like!
Lyxigt med snön ute också! Här på Gotland är det bara grönt!

Gugis Pärlor sa...

Så underbart fina dina virkade snöflingor är! I like!

Kram Gugi

Systrarna Hjertén sa...

Jättesnyggt med de virkade stjärnorna!

Mvh
Frida

Mia sa...

Otroligt fina bilder, gillar verkligen ljuslyktan i inlägget innan. Den med flingor på... Otroligt fin!
Trevlig onsdag.
Hälsningar Mia

Älskade pion sa...

Vad fint det var med stjärnorna i fönstret,vackert.Ha en fin dag.kram ulrika

Lyckoslanten sa...

Verkligen fint med virkade snöflingor! Sitter som bäst och planerar vintertema. Börjar bli dags nu! Fina bilder! ♥

Liljas Corner sa...

Fiiint! Mina snöflingor ligger i lådan ännu, men jag borde ju nog hänga upp dem nu då det är så vintrigt och fint ute.

Vardaxlyx sa...

Vilken härlig blogg du har!
Jag vill önska dig en kanon trevlig torsdag!

Vecka - Vecka sa...

Fint! Har också kvar två papperstjärnor. Men inget annat.. utomhusbelysningen hade jag gärna haft kvar, men dom gick sönder i samband med elabrottet.. Lite deprimerande tycker jag då det blir så himla mörkt i dom flesta hus direkt efter julen. Ljusslingor är inte jul för mig. Utan mest mys.. Har ju vissa kvar t.o.m. på sommaren..

frida sa...

haha kanske sådär man ska göra för att få lite vinterkänsla när snön lyser med sin frånvaro =)

Linda sa...

Jag har också min vita stjärna kvar i fönstret! Tror inte jag plockar bort den alls före midsommar! ;) Den e så fin! Och de virkade snöstjärnorna är ju bara så fina!

Ha en skön helg!

Kram Linda