tisdag, september 27, 2011

Höstgula hattar med kragar


Efter att ha kört förbi dessa tjusiga blommor med bilen i flera dagar, kunde jag nu till sist inte låta bli att plocka hem dom! Egentligen hade jag andra bilder på lager för dagens inlägg, men jag går på känsla och just dom här blommorna passar bra idag tycker jag: en solig dag i början av hösten. Känns faktiskt inte det minsta somrigt mera - nu är jag redo att erkänna att hösten är här. Vad har du för vackert höstigt omkring dig i naturen?



8 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Jättefina bilder! Dom kunde du göra vykort av :O)

Kamomilla sa...

Vilka fina bilder!
jag plockade klöverblom på ängen igår, det kändes härligt att kännan doften från dem. Som en sista utdragen suck av sommaren..

Livet på Vestergård sa...

Så vackra! Det finns ju faktiskt en hel del blommor längs vägarna som blommar ännu.
Njut av solen i dag. Kram Kicki

alegni sa...

fina bilder!
visst är det underbart med solsken i dag. kan tyvärr inte njuta fullt ut av det p.g.a. alla jobbiga saker som är på gång just nu, men sånt är livet...
jag har flera inlägg på lager om höstiga saker, men jag kan ju inte lägga upp fler inlägg om dagen. folk tröttnar ju ;)
kram!

En vacker vardag sa...

Härliga foton! Det riktigt grämer mig att det är så mycket på G nu att jag inte hinner njuta av den vackra hösten. Träden är så otroligt fina just nu. Idag skiner ju dessutom solen.

Njut av dagen! Kram

Vform sa...

Hejsan!
Jo, jag ser också dom där blommorna lite här och var just nu :O)
Mina favoriter ...
Jättefina bilder!
Njut medan dom finns!

lyckobo sa...

Söta prästkragar! Jaa-a, vad ser jag, vi har ju mest tallar och flugsvampar här hos oss just nu :)
Njut av höstsolen!

Lyckoslanten sa...

Oj så vackra bilder! Jag missade visst solen i går. Men nu väntar jag på de vackraste löven!
Nu får vi söka det vackra i hösten! ♥