måndag, december 27, 2010

På besök i torpet igen

Nu kommer det lite hemma-hos bilder igen! Fast det här stället är egentligen inte ett hem, utan ett torp, som ägarna kallar det. Några av er kanske kommer ihåg att jag var här och fotade förra hösten också. Sen dess har dom byggt ett lusthus på gården - av egna ritningar och med egna händer! Överallt i trädgården finns fina detaljer att se på, såsom statyer, prydnader, urnor och lyktor.


 


Dessa två fönster syntes i förra inlägget också, fast då med grönska runtom. Det är inte bara på utsidan torpet är blått, även det mesta på insidan. Till och med jultomten och granen :)

 

 

En stor vacker spegel står i hörnet i sovrummet. 


Paret som äger torpet har även ett väldigt speciellt hem som jag fått fotografera i och några av dom bilderna visar jag senare.

15 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

WOW!! Den tapeten gillar jag!!! Den vita med blått i. Vet du vad det är för tapet??? Love it!!!
Underbart över huvud taget och ska bli spännande att få se bilder från deras hem :)

Många kramar Erika

Jenny sa...

Hej Vännen!
God fortsättning, hoppas ni haft en riktigt mysig jul i Strandviksvillan!

Ser fram emot at få se bilder från parets hem, spännande!

Ha en fortsatt trevlig mellandagsvecka!

Kraam Jenny

Kamomilla sa...

Vad fint de har!

Moster och jag sa...

Nämen oj.... vilket härligt torp. Det skulle jag verkligen vilja besöka. Ser så mysigt ut!!
Hoppas du har haft en skön och avkopplande julhelg. Och snart vänder vi på bladet till ett nytt år.
Ha det bra!! kram Maj-Gun

alegni sa...

hallå, hallå!
vilket fint ställe! kan bara föreställa mig hur hemmet ser ut!
tänkte faktiskt kanske eventuellt åka in till stan och kika lite på rean idag, men det kan också hända att jag struntar i det ;)
det är en sak jag undrar över... vilken av sönerna liknar mig och vilken liknar hasse? ;)
hoppas du står ut med reastressen!
kramkram

Älskade pion sa...

Vilket ställe! Mysigt det ser ut,ser framemot fler bilder.Julkramar Ulrika

Lyckoslanten sa...

Kommer ihåg när du visade bilder från stället förra gången. Så fint! Men oj vilket vackert lusthus! Tänk vad vissa kan få till det. Trevligt med dina "hemma hos"! Ha det gott! ♥

Louise sa...

Jätteskoj med fina "hemma-hos" !

Ida sa...

Vilket mysigt torp!!!

Jag vill passa på att tipsa om min TÄVLING där man kan vinna sin favoritprodukt från min butik Craft Factory. Det finns stora chanser att vinna just nu!! Lycka till!
Tävlingen finns här:
http://craftfactory.se/blogg/?p=128

Hanna sa...

Så fint du har.
kram
Hanna

Mariette sa...

Hej Ann-Christine!

Nej, ibland räcker varken tiden eller orken till.
Jag läste nu att du fått fullt på din bildkvot. Det drabbade mig i höstas. Jag tog bort ca 100 inlägg med hjälp av en bloggväns råd och sen har jag förminskat bilderna sen dess, som jag också fick ha hjälp med...tekniken, tekniken.

Men det verkar ju ändå smidigt och ganska snabbt att betala för platsen.

Jobbigt jobbigt när sådana problem uppstår.

Om man har den gamla inläggsredigeraren så ser man hur mycket plats man har kvar, och blir inte snopet överrumplad. Jag har den nya redigeraren igen, men man kan ju växla för att se...(om man orkar..)

Härliga bilder. Hoppas ditt julstrul blev bra till sist.

Vad roligt at du får lite hus att fota i/hos. Du gör det med den äran!

Önskar dig ett Gott Nytt År!
Stor kram Mariette

Annies Blå sa...

Hej! Vilket härligt "torp" du fotat! Man kan ju bara föreställas sig hur de bor annars om de kallar detdär för torp :)!
Hoppas att du hade en bra julhelg!

Kram/Annie

torparmaja sa...

Hej!

Vilket tjusigt torp!

Och du, jag gillar dina köksgardiner!

Och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag hela din familj!

Mina drömmars hus sa...

Är på jakt efter lite nya inredningsbloggar hittade din, spännande!
AC

Anonym sa...

Jag styr alltid mina promenader förbi deras "torp" för att beundra lusthuset. Vill haaaaa!!


Filippa