måndag, juli 12, 2010

Den sköna skärgården

I går, söndag, gjorde vi en båtutfärd till "vår ö", den som vi besöker varje sommar. Vi fick sällskap av mannens bror med familj och hade med matsäck. En perfekt dag för utflykten, för där långt ute vid öppna havet kan man alltid svalka sig. Så jag älskar skärgården! Känner mig lyckligt lottad som har så nära till den.


Öppet hav - nånstans där borta finns vårt västra grannland.

 


Här har vi vandrat många, många, många gånger...

 



En nyckelpiga i ett par små barnahänder - det är sommar det!


En milstolpe har alltid varit när barnen blivit så stora att dom klarat av att gå och klättra själva på ön :) Lilla kusinen som följde med i går är ännu bara fyra månader, så hon ska nog ha några somrar på sig ännu.

 

Mini-grillen och Trangia-köket följde med för vår enkla lunch. Mums!
Fyra timmar gick alltför fort där på ön...

Just nu är jag så jättelycklig över vilken förändring vår trädgård har gått igenom sen vi kom hem från resan! Vi har jobbat på trots värmen och nu börjar vi se resultat. Mest har mannen jobbat som hanterat traktor och grävmaskin, men det känns nog i både muskler och solbränd hud för mig också :) Vänta er inga bilder ännu bara! Vi har lång väg kvar...
Sköt om er allihopa i värmeböljan! Kom ihåg solskydd och vätska!

15 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Precis som du känner jag mig också lyckligt lottad som har nära till skärgården.
Trädgården ligger i träda här i värmen hos oss, men vi får se sedan.

Vform sa...

Tack för hälsningen ;)
Javisst är vår skärgårg en riktig pärla! Härliga bilder!
Otroligt fina bilder från er resa också!
Gräv på ... vi ses!

Livet på Vestergård sa...

Så fina bilder! Jag hade gärna skärgården in på knutarna :)
Vad ni är duktiga som jobbar på trots värmen. Jag flämtar nästan lika mycket som vår hund jag i dag ;0)

Kamomilla sa...

Havet ja... jag skulle aldrig kunna bo så att inte havet skulle finnas bakom knuten!
*lycklig i skärgården*

Snäckskalsdalen. sa...

gudomligt vackert! jag kan precis föreställa mig hur härligt ni hade det!
agneta kramar

Susanna sa...

Jättefina bilder! Och ja, nu förväntar vi ju oss bilder från trädgården då du skrivit om det ;) :D

Du kan ju iaf berätta vad ni gjort :)

Skön sommar!
/Susanna

Nilla Q sa...

Vilken vacker plats! Förstår att ni hade en underbar dag!

Ha det bra!

Kram Pernilla

Bella sa...

Vilka underbara foton du tagit, svenska skärgården är verkligen så underbart fin!!!

Hoppas du har sköna lata dagar

Kramar Bella

Limetwig sa...

Så underbar dag ni verkar ha haft! Ser hur mysigt ut som helst :)
Ha det bäst! Åse

Galleri Hönshuset sa...

Hej

oooh skärgården =) Tänk att få bo nära den....
Låter som en härlig resa ni har haft, och underbara bilder.

Nu ska jag försöka sova lite, ska upp tidigt och åka iväg för och plocka jordgubbar, innan solen gassar på igen =) Jösses så varmt det är nu....

natti natti // Pirre

Sanna sa...

Så fina somriga bilder!Det ser ut att ha varit en härlig dag! Det är så roligt när man kan göra olika sommarutflykter nu. Idag skall vi åka och simma igen. skall bara packa väskan så åker vi iväg.
Du skrev att det varit något problem med mejlet. skickade du till sannasblog@hotmail.com?
Njut av värmen!
Kram

alegni sa...

fina skäribilder. motiven är de samma som jag har på de bilder jag tog på makens och min vandring här på holmen i slutet av förra veckan :)
vi kom hit ut igår kväll för att inleda ett krig mot myrorna, men vi tycks ha skrämt dem på flykten rätt bra redan förra gången vi var här - tack och lov.
kramis

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka underbara bilder, vad härligt att bo så nära havet som ni gör:)

Ha en bra dag!

Kraam Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Åh Ann-Christine, vad spännande det låter med ert projekt ute i trädgården! Vi har också fullt med grävmaskiner och annat i trädgården just... den som väntar på någonting gott :)

Tallrikarna är av melamin och dem har jag köpt på Bolagret i Helsingborg. Jag tror att Rice har liknande.

Kram Jenny

MIN LYCKA ♥ sa...

Härligt med sommar!!!!