torsdag, juni 17, 2010

Kurviga ben

Det blev visst ett inlägg till idag! För sisådär fyra år sedan, då vi snart skulle flytta in i huset, såg jag ett bord som jag föll för. Det fanns i en affär i en stad som jag väldigt sällan besöker. Visste inte riktigt var jag skulle ställa bordet och dessutom var det alldeles för dyrt för mig. Nu - flera år senare - har jag ramlat över det här bordet igen! Dessutom var priset nedsatt med nästan sjuttio procent!!


Då spelade det ingen roll längre om jag visste var det skulle stå, huvudsaken jag fick mitt bord :) Visst är det tjusigt? Bilden nedan är tagen rakt ifrån hallen.


 

Sen ska jag visa en gåva jag fick igår. Ja, det var inte bara jag, utan alla som deltog i bloggträffen igår fick varsin present utav Sabina med bloggen Pink and white dreams. Vackert inslaget låg ett sött vitt hjärta! Mitt får för tillfället ligga på en bädd av rosor. Tack så mycket!

 

21 kommentarer:

All The Things I Love sa...

Tack själv för igår! Som en av de nyare i bloggvärlden var det roligt att få vara med :)
Vilket fint bord du har!
Då jag besöker auktioner brukar jag ofta bjuda på möbler som jag inte ens har plats med just nu. Jag räknar med att vi så småningom har ett stooort hus med mycket plats :)

Fröken Fräken sa...

Är det här alltså Bordet?? Klart att du skule ha det, det var ju urtjusigt med de svängda benen! Sådana där petitesser som var man ska ha det, det löser sig alltid!! ;-D

Eva Linnea sa...

Kurvigt & snyggt! Det kanske står bra där det står på bilden?
Kram EL

Preffen sa...

Supersnyggt! Ser så maffigt ut med såna böjda ben utan att det ser klumpigt ut.
kram

Snäckskalsdalen. sa...

Allra snyggaste bordet! Perfekt, det är ju vackert.

Ibland har man tur och kan vänta ut vissa saker och det här var ju bra på alla sätt och vis.

Och en perfekt plats har du också.....

Så kul att ni hade en så mysig bloggträff, det ser ju himla gott och fint ut!

Agneta kramar

Tulipa sa...

Vilket snyggt bord....*vill ha*!!!
Liknar lite PB Homes möbler...

Och du vilka smaskiga saker det såg ut att vara på bloggträffen!
Kan tänka mig att det var ROLIGT!

Kraam mariette

HomeRiver sa...

Vilket fynd! Bordet hade nog längtat att komma till dig också. Det gällde bara att rätt tillfälle inträffade :)

Pink and white dreams sa...

Bordet är verkligen fint.Ser ju lite bättre det så här än i kameran.
Kramis Sabi

Huset vid ån sa...

Jättefint o snyggt bord! Förstår att du ville ha det.....Trevlig Helg! SommarKramar Therese

Liljas Corner sa...

Jättefint! Jag e ju lite konstig då och tycker det ser ut som en spindel, men det är inte alls en dålig sak! ;)

Åååh, jag behöver semester!! Har inte alls lust att åka iväg till jobbet... Skulle mycket hellre plocka en sån blombukett som du har på bilderna och sen sitta ute i solen och bloggsurfa :)

Ha en skön helg!!

Galleri MochB sa...

Tack själv för träffen och skjutsen och allt :O) Hur roligt som helst, så det måste vi göra igen!!
Och bordet kommenterade jag ju redan :O) jag gillar det också och tycker det passar bra där bak soffan.
Skön helg! Kanske vi ses ikväll?

Jojo sa...

Vilket snyggt bord!
Förstår att du ville ha det!
*avis :)*
Ska scrolla ner vidare o titta på allt jag missat den senaste tiden, då jag inte "orkat" blogga ;)

Kram Jojo

Annies Blå sa...

Jättefint bord! När man hittar något så snyggt till nedsatt pris ska man absolut slå till och köpa fast man inte är säker på var man ska ha det ;). Ha en skön helg! Kram/Annie

Kamomilla sa...

vad fint med bordet! och gulligt av henne att ge hjärtat! :)

Pia sa...

Finfint bord!!! Kurviga benen är faktist KURVIGA!
Väldigt fina porträttfoton du tagit på din väninna!

Ha en fin helg!
Kraam/Pia

Anne-Lise, blogg.mingard.se sa...

Jättefint bord!!! Gillar verligen formerna!

Vecka - Vecka sa...

Ljuvligt bord!
Trevlig helg!
Kram, Lotta

Hvita Hjärtat sa...

Vad kul att du hade sån tur med bordet! Sånt blir man glad av! Oftast är det nästan så att när man skjuter upp ett inköp så får man aldrig chansen igen (iaf brukar jag ha den oturen). Ha en skön helg!

Kram,
Jennie

lyckobo sa...

Hej hej! Här e en till bloggerska från västkusten! Jättefint bord, och bloggen likaså! Nu skall jag bekanta mig med dina äldre inlägg, hit återvänder jag gärna!

Ha en ljuv sommar!

alegni sa...

kurvor är aldrig fel, eller hur ;)
jag tycker bordet platsar riktigt bra där du ställt det nu. vilken tur du har med billiga möbler, vännen.
idag är det tänkt att vi ska ta oss till stugan, om det vara ville sluta regna någon gång...
fina bilder i nästa inlägg också :)
kramis

Tidsmästarinnan sa...

Tjohoo, så ska det vara! Grattis till fyndet av det snygga bordet!