onsdag, februari 24, 2010

Nytillverkad tavla


Vad gör man när man har en tom vägg och en bra idé? Jo, man tar fram material och sätter igång :) Mitt i mitt bakande och plockande hit och dit fick jag för mig att göra en tavla igår. Det är en likadan ram som nyckeltavlorna jag gjorde tidigare, fast den här har jag målat vit. Rätt lik dom två tidigare, fast ändå inte. Använde mig av samma kopierade gamla brev och en vacker sked, eftersom tavlan skulle hänga i köket. Ett linneband tyckte jag hade den rätta färgen till.

 
 

Tavlan och det vita skåpet fick ny placering bredvid matplatsen. Hmmm.... jag har visst flyttat på rätt många grejer de senaste dagarna, hihi! Tänka sig, ett par växter har till och med fått ny jord i krukorna!

 

Roligt att du hälsade på - du är så välkommen åter!
Idag kommer besöksmätaren att börja visa sexsiffrigt på totalt antal besökare!!


PS. Skrev det här inlägget i går kväll. Så klart ska ni få receptet på baguetterna, men nu är John Blund här så det får bli en annan gång...

27 kommentarer:

Anonym sa...

Morron, ser att överaktivitet råder i StrandviksVillan. Vi har ju samma sak på kommande men vi kommer att ta bilen och åka på semester. Hoppas ni får ett trevligt kalas/ KusinVitamin

Galleri MochB sa...

Tycks vara effektivt med stundande kalas. Månne jag får så där mycket uträttat inför dotterns kalas nästa vecka också ;O) Mysig tavla!
Och jag såg också regnbågen! Den fortsatte på båda sidorna runt solen... och kameran hängde hemma förstås :O)

Jennyshemochharmoni sa...

Gud vilken fin tavla du gjort Ann-Christine! Tycker verkligen den blev så fin och passade perfekt ovanför byrån! Nu blev jag inspirerad :) KRAM!

Eva Linnea sa...

Fin tavla!
Hälsningar Eva Linnea

Älskade pion sa...

Härlig tavla du har gjort,jättefin.Ha en bra dag. Kramar Ulrika

Evas Bloppis sa...

Fin den blev , du har verkligen ideer du ,
Ha de gott //Ewa

Tulipa sa...

Såå fint och fiffigt!!!

Kraam Mariette

Sanna sa...

Vilken fin tavla!!Hur har du fäst skeden??Jag köpte aktiskt också en ram och sked, gaffel och kniv som jag hade tänkt göra till en tavla att hänga i köket. Problemet är bara att jag inte vet hur jag skall fästa bestcken på ett snyggt sätt.. Här är inte energin riktigt på topp efter att båda barnen varit sjuka och dottern i spysjuka hela förra natten.

Kram Sanna

Ulrika sa...

Va fin!! AJ LAJK :)
Har själv noll inspiration vad gäller inredning o pyssel så jag blir riktig avis på alla duktiga pysslare ;)

Ha en skön dag!!
Kram Ulrika

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jisses, Grattis till alla besökare!!

Tavlan blev jättefin.

Kram på dig pyssliga och påhittiga du!

mille sa...

Det där var en bra idé.
Jag har en gammal silversked fr morfar som han vann på skidskytte på 30-talet. Den ska jag rama in så där fint :)
Men måste ju få tag på ett gammal brev också, hur nu det ska gå till?

Liljas Corner sa...

Va fint brevet blev i den vita ramen! Jag har säkert samma ram (från ikea va?) i några ex hemma och har många gånger funderat på vad jag ska hitta på med dem. Fast just nu vet jag inte var dom skulle kunna hänga heller.

Ska bli roligt att komma och se vad allt du fixat och flyttat om! :)

Louise sa...

Vilken fin tavla! Och grattis till ditt enorma besökarantal!! fast jag förstår att besöksräknaren tickar på eftersom din blogg och dina inlägg är supermysiga att läsa! Jo jag minns att du hade idén och mönstret om sockorna och skaftmodellen blir i såfall säkert "kopierad" av dig medan foten som var ganska rolig som virkad kanske blir av Lyckoslanten...Om det nu inte blir nån helt egen modell. Mamma brukar ha egna idéer :O) Ha en skön dag!

Vintage House sa...

Hej,
Vad underbart pysslig du är,härligt när man har massa idéer..
ha nu en ljuvlig onsdag!
sandra

Noga Utvalt sa...

Hej!

Vilken fin tavla!!! Superläcker! Och vad den passade bra över det vita bordet!
Bordet är verkligen jättegulligt!

Ha en bra dag!

Kram Nadja

Hanna sa...

Söt tavla.
Kram
Hanna

alegni sa...

grattis till det stora besökarantalet!
vad söt din tavla blev, och den passar ju som pricken över i där ovanför det fina skåpet.
jag har sått chilifrön idag och nu håller vi tummarna att fröerna gror. i en påse var det bara fem frön som kostade nästan en euro styck, så vi får verkligen hoppas på utdelning där!
jag var till köksfirman idag för att hämta offert på renoveringen. jisses, vad dyrt det kommer att bli :(
kramis

Lyckoslanten sa...

Oj, sexsiffrigt! ;o) Jag tycker om den där tavlan och... ta inte illa upp, men jag tycker om tapeten i köket ditt! Värme! Påminner om min allrumstapet! ♥ Ann-Lis

Gugis Pärlor sa...

Verkligen snygg tavla! Passar så fint i ditt kök! Lyckans ost som har ett sånt fint brev att ta vara på ;) P.s. Ser fram emot receptet på baguetterna. De såg verkligen goda ut!

Kram

Tre rum sa...

Söt tavla!Passade perfekt ovanför lilla bordet.
T.Gredelin

Lyktor och Tyg sa...

Vilka fina ideer du har, kanonfin tavla.
Kram Kristina

Kamomilla sa...

Jättesöt tavla!! Vad kul att du haft så många besök! Men jag undrar inte alls, du har en så fin blogg...

Karlsebakken 37 sa...

Ahh, gud så fin!! Den gillade jag supermycket! Gav mig faktiskt lite inspiration till en grej till Astrids rum nu... Ska bara avsluta de andra projekten först, haha!

Stor kram på dig
C

Snäckskalsdalen. sa...

Men....en sån bra idé. Jag har några gamla skedar liggande till ingen nytta. Nu skall jag kreera jag också! Tack för det!
Agneta!

Riikka sa...

Underbart fin tavla som uppenbarligen passar där den hänger. Har faktiskt funderat på hur jag skulle kunna "exponera" mina gamla föremål, såsom rostiga saks och gammelfarmors glasögon och har dessutom massor med gamla brev...

Detta var verkligen en inspirerande idé! Och inte alldeles omöjlig att förverkliga.

Kram,R

Grodmamman sa...

Fin tavla du gjort!
Gillade även dina nya köksgardiner.
Kram

Hallon & Blåbär sa...

Tavlan är verkligen jättefin, själv hade jag nog aldrig kommit på något sådant själv, så det är härligt att det finns bra bloggar som man kan kika runt på för att få inspiration =)