måndag, oktober 26, 2009

Degig dag...



Idag är en såååå trist och grå dag att man blir alldeles.... degig! Igår - då minsann hade jag massor med planer på vad jag ska uträtta på mina två lediga dagar, men nu... Det går trögt, kan jag säga. Jag har börjat bläddra igenom mina gamla julnummer av inredningstidningarna för att hitta på nåt nytt i år. Med min takt så är det nog bäst att jag börjar fundera redan nu, hmmm...  Kommer förresten ihåg att jag skrev en "att-göra-innan-jul-lista" i fjol, den har jag fortfarande inte checkat av alla punkter på. Nu tänkte jag fråga er om ni har nåt bra tips på hur man kan julpynta vanliga ljusstakar, förutom att knyta en röd rosett runt? Loppisförsäljningen i helgen gick riktigt bra tyckte jag, så tack för alla lyckönskningar :)

På bilden nedan visar jag en förhandstitt på den nya muren och dess infällda belysning. Observera att detta projekt är halvvägs ännu!! Vi gjorde muren för att det är en nivåskillnad på vår gård och vi ändå inte ville ha nån gräsplätt på framsidan av huset. Muren ska ännu rappas och snyggas till. Innanför muren, som är ungefär knähög på högsta stället, ska det fyllas upp med jord. Jag har där tänkt mig några barrväxter, tex små träd och klot, stora vackra stenar, kanske nån liten staty och sen täcka den resterande ytan först med plast och sedan fint grus. Lättskött ska det vara! Jag visar helheten senare (säkert mycket senare...) då mer har hänt där, men nu får ni åtminstone se belysningen som går runtom. Mannen var riktigt flitig med grävmaskinen ute senaste vecka så nu har vi äntligen en gästparkeringsplats och lite annat har också blivit uppsnyggat. Det gäller att skynda sig, snart kommer vintern!



Nää, nu ska jag försöka ta fram symaskinen och lite tyg, kanske jag lyckas tråckla ihop nån trasa...

8 kommentarer:

S o F sa...

Så fin bild på buren med slingan i - supermyyyysigt!

Tyvärr inga tips från mig när det pynt inför den stora helgen i december, eftersom jag inte vill låtsas om den ännu. ;)

Hoppas den degiga känslan försvinner under dagen!

alegni sa...

så fint det blev med belysning infälld i muren!
idéer - jag? tyvärr, det ekar tomt i skallen på mig idag, men jag ska kika in här senare och se vad alla andra kreativa människor hittar på :)

Louise sa...

det är just nån sån där mur jag också skulle vilja ha men men det kommer att räcka eeevigheter innan vi är så långt... Fint i alla fall med belysningen!
Julidéer för ljusstake njaaa....jag har också tagit fram alla jultidningar (och köpt 2 nya) men inte hittat några NYA idéer...hjärnan går dock emellanåt på högvarv :O)

Soltorpsgarden sa...

Hej, håller med i dag har det varit sååå segt, vet inte varför....suck...det är bra med murar, vi har ocå sådana eftersom vi har nivåskillnader, man är ju tvungen om man ska få ordning på tomten liksom.....snyggt med belysningen! kram seg Vivi

Skogsdoft & havsbris sa...

Belysningen i muren ser jättefin ut! Säkert njättemysigt när det är mörkt! Ska bli roligt att se mer av muren vid senare tillfälle, för vi har också nivåskillnad ner från bastun vi håller på att bygga och funderar hit och dit hur vi ska få det att se snyggt ut. Ska vi bara ha en gång och låta både den och gräsmattan slutta neråt mot grusplanen, eller ska vi bygga något slags mur vi också? Det får vi fundera på i vinter, tillfälligt har vi satt stenplattor upp till bastun...
Loppisförsäljiningen gick bra för vår del också, faktiskt bäst av alla 4 ggr vi haft bord! Så det blev man ju glad över! :)
Tyvärr så har inte heller jag några tips om hur man kan dekorera ljusstakar... Står helt stilla i hjärnfabriken. :(
Ha en bra måndagskväll!

Anonym sa...

Hej
Tycker de låter skönt me en degig dag.
Super snyggt me belysning i muren.
Ha de så bra.
Eivor

Livet på Vestergård sa...

Det blir nog så att man börjar se fram emot julen i detta oktobermörker. Jag har också sökt fram gamla nr av jultidnigar - men bara bläddrat ännu.
Vad snyggt med ljusen infällda i muren! Vi ser fram emot att se muren i sin helhet sen :) Tänd ett ljus i mörkret o mys med jultidningarna!

Lyckoslanten sa...

Tycker att den där buren påminner om min med belysning och allt. Mycket tangerar här i bloggvärlden. Otroligt fint det där med belysning i muren! Det måste ju se otroligt bra ut kvällstid!