söndag, maj 31, 2009

Sommarlov!

Prinsesstårta ska det vara på skolavslutningsdagen!
Hejsan alla! Vi har haft en så trevlig helg! Det mesta av tiden har vi tillbringat utomhus, vi har bland annat gjort ett jordgubbsland med 40 plantor. På lördagen firade våra stora barn skolavslutning, en väldigt fin fest med strålande vackert väder dessutom. Efteråt for de till sina morföräldrars sommarstuga för övernattning. Idag var vi där hela familjen och fick avnjuta både rökt aborre och rabarberpaj. Och "surprise surprise" - visst lyckades vi bränna oss i solen... Ajabaja! Man måste använda solskydd!


Härligt med skärgården! Syskonen for ut på en kanotfärd tillsammans.

Kameran innehöll nu ett hundratal bilder, men största delen privata som jag inte visar här i bloggen. Jag har ju inte visat nån bild av mig själv (ännu) men en i mitt tycke stor förändring har skett, då jag i fredags var till frissan och är numera korthårig! På golvet låg efteråt drygt tjugo centimeter långa hårtofsar... Känns så ovanligt (hade kort hår senast då jag var fjorton år) men jag är väldigt nöjd med den nya frisyren. Håret torkar snabbt och kräver lite fixande :)
Den kommande veckan väntar jag besök av olika vänner hela tre dagar i rad! Det ser jag fram emot! Har också en del annat program inbokat, men fortsättningsvis inga "måsten"... Ni vet - jag har ju semester ;)

17 kommentarer:

Annika sa...

Du bjuder alltid på så härliga bilder! Ha en riktigt skön semester! Kram!

Cc sa...

Vad härligt ni verkar ha haft. Klippning med ny frisyr, härligt. Kram

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Hej i semestern! Solbränna...aj..aj..
Trevligt i kubik med vänner på besök! //Linda

Stjärnor & Champagne sa...

Semester= härligt. jag har inte heller haft kort hår sedan den tiden. Måste hännas skönt som sagt. Vilka härliga bilder.

Kram Anne

Galleri MochB sa...

Vad roligt att bli kallad vän så där offentligt :O) Jag har också lyckats bränna mej under mina timmar med stenplockandet... Vi ses imorgon!

Liljas Corner sa...

Oj, vad jag längtar efter en kanottur! Ser så härligt ut på bilden.

Vi har jobbat på gården, grillat och igår kväll tog vi en tur på mc:n. Har varit så somrigt och härligt! Ses nästa helg! Är så nyfiken på den nya frisyren ;)

rosenskära sa...

Nu fick jag tänka efter... och faktiskt, jag var också 14 år sist det begav sig. Sedan dess har det aldrig varit kort på riktigt!
Det var tidigt sommarlov, våra barn slutar den 16 juni och eftersom maken är lärare har barnen alltid ett riktigt sommarlov! Det hade jag också när jag var liten.

Ha det så gott!

Lena

Sabina sa...

Vad skönt att vädret är toppen när du har semester, men aj... vad det kan ta sjukt när man bränner sig! Jag var nog fem före oxå, när man inte förstår att skydda sig, men det gick ändå bra!
Ha en skön vecka!
Kramis!

Anonym sa...

Härliga Tider!! Jag riktigt känner hur du njuter. Riktigt trevligt att du vågade förnya dig,spännande...Kramiz Y

Sanna sa...

Vilka fina bilder!Visst är det kul att förtya sig lite. Jag var också till frissan förra veckan. Jag har alltid haft långt hår, men nu är det mycket kortare, till axlarna ungefär och så mycket skönare med lite kortare till sommaren. :)
Ha en bra dag!
Kram,Sanna

alegni sa...

inte konstigt att folk bränt sig så varmt som det varit i helgen. jag har försökt hålla mig i skuggan eller under tak för det mesta, så jag har lyckats undgå solskador :)
jag har inte haft långt hår sen jag var fjorton. jag trivs jättebra bra i kort. the shorter, the better ;)
ha en fortsatt skön semester!
kram
ingela

Ann-Lis sa...

Hej!
Här har vi oxå sommarlov nu!! Härligt med 2,5 månaders ledighet. Sovmorgnar och göra det man vill :) Jag beundrar dem som vågar ändra frisyren ordentligt. Säkert skönt nu till sommaren. Undras om vi alls får in det vi tänkt...låter knepigt när även de lediga dagarna ruusar iväg. Annars måste vi sikta på en ny gång senare. Vi hörs!

Villa Humlebo sa...

Vad härligt med sommarlov och semester redan!
Mina stora killar slutar inte förrän den 11/6, och dom längtar!!
:o)

Ha det gott!
Kram Mia

Husbysjutolfts sa...

Visst vill man gärna baka till kalas osv. Men ibland tar jag i så jag spricker, ska överträffa mig själv på nått vis. Min gubbe är så trött på mitt stånk tror jag, när det inte blir som jag tänkt mig.

Hihi,,jag brände mig oxå rejält, idag var det INTE skönt med bh band.
Smart man är,
Jag stod som en märla i 4 timmar i en pool med barnen och plaska, inte kände jag att solen tog..man är 35 och fattar fortfarande inte det.
Kram

Nettan sa...

Oj det var modigt att klippa av sig håret!! Kul att det känns bra i alla fall!
Låter som ni haft en härlig helg..å det hör ju nästan till att bränna sig lite så här i början, eller hur!
Härligt att höra att jag inte är ensam om att ha besluts ångest ang altanfixet!
Kram Nettan

Johanna sa...

Blir ju riktigt nyfiken på din nya frisyr!

Säkert skönt med semester nu, vädret har ju hittills inte varit riktigt fy skam;o)

Njut av dina lediga dagar!! Det gör jag...

Fröken Fräken sa...

Åh, precis ett sådant sommarlov vill jag ha också! Låter ju så skönt... tre veckor kvar till semestern för min del...

Ja, det kan vara en riktig omställning att klippa sig. Men roligt att få till en rejäl förändring också :-)