söndag, maj 24, 2009

Jag har flyttat...


Hit - har jag flyttat nu - för det är SEMESTER!! Hade inga stora förhoppningar om vädret när semestern skulle börja så tidigt, men nu känns det ju verkligen som SOMMAR! Vi har latat oss och haft det skönt hela dagen. For till byns sommarrestaurang (ja, tänk vi har en sån!) och åt en fantastiskt god buffé-lunch. Efter det var vi så mätta att vi ju var tvungna att ligga på altanen och vila... igen ;) Tog en liten tur med båten för att Lillebror skulle få meta, det har han pratat om så länge. När vi kom hem blev det att sitta ute med några tidningar... igen!

I går däremot var det fullt pådrag på gården. Maken har fortsatt med fjolårets projekt "anlägga ett vattenfall" där berget kommer fram. När vi köpte gården visste vi inte ens om att berget stod så högt uppe, det var täckt med gräsmatta. Det är tur att man har en karl som kan hantera en grävmaskin ;) Ni ser storleken på bergknallen på bilden där dottern står med spaden. Då är det här ändå bara en liten del av det hela! Den här platsen ligger nedanför altanen, om du kollar bilden överst till vänster.

Maken har också varit flitig med att bygga trappor och golv vid gaveln på baksidan av garaget, där vi har ett utskjutande tak. Jag blev så glad, för just där har det varit så väldigt stökigt, med grushopar och gammalt byggmaterial slängt och lastpallar ovanpå varandra som trappor till förrådsdörrarna. Det blev otroligt bra nu! Dessutom hade han spänt upp torklinor åt mig så nu kan jag hänga upp hur mycket som helst på tork där under och behöver inte rusa ut om det börjar regna! Jag väntar med att visa helhetsbilder tills lite mer detaljer är färdiga, men här kommer ett par totalt "ostylade".
Nu ser jag fram emot soliga härliga lediga dagar i tre veckor! Får se om jag hinner med några inlägg - eller så hittar jag på massor som jag vill berätta om! Ett enkelt och bekvämt sätt för dig att hålla koll på när jag skrivit nåt är att använda dig av Bloglovin. Ha det fint alla goa vänner! Jag är överväldigad över alla fina kommentarer i förra inlägget - TACK!

28 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

åå vilket ljuvligt ställe, där får du de riktigt gott ;)
kramis Jeanette

vform sa...

Hej A-C !
Ha en riktigt skön semester!
Vilket projekt ni håller på med
...blir säkert jättefint!

Hälsar vi i Nörrmelande!

Grodmamman sa...

Vilka projekt! Men det ser jätte fint ut!:)
Ha en härlig semester nu!
Kram

Lyktor och Tyg sa...

Önskar dig en riktigt skön semester!
Låter så skönt, men jag har en liten minisemester att se framemot. Sticker till London på torsdag.

Hoppas du får fint väder nu tre veckor framåt.
kram Kristina

alegni sa...

det kommer att bli superfint hos er bara maken får stöka på bäst han orkar o kan :)
nu när du har semester kanske du kan komma till storstan nån dag o vi kunde ta en kaffedate...?

trevlig semester!!

Galleri MochB sa...

Tänkte faktiskt på dej imorse när det var så underbart härligt och jag var tvungen att traska in på kontoret :O) Så njuut lite för mej också! Vad fint det kommer att bli med berget där framför altanen. Måste nog komma på studiebesök snart... :O)

Kajsa sa...

Ha en riktigt skön semester! Lite pyssel mellan varven o så vila på altanen=perfekt!

Sanna sa...

Så fint det ser ut!Jag vill önska dig en härlig semester!

Cc sa...

Eh! Hade inte du semester å så jobbar ni på den med? Kram

Liljas Corner sa...

Ååå, va skönt med semester!! Du ska ta det riktigt lugnt och bara jobba med det du har lust med :)

Vi har stakat ut var vår "solterrass" ska va och J är riktigt på hugget med att börja bygga, så kanske det blir av snart.

Det blir nog häftigt med vattenfallet! Och jättesmart att ha tvättlinor under tak!

Vi har ännu 4 veckor till semester, men det känns inte så farligt länge. Speciellt med tanke på allt jag ska ha gjort på jobbet...

Unknown sa...

Oj vad härligt för dig att börja semestern nu då vädret är så ljuvligt. Skönt att kunna slappa och njuta av varje minut.

Kramis,

Signe 1 sa...

GRATTIS till din semester. Vad häärligt! *Avis*. Du bjuder på kanonhärliga bilder, själv har jag ett ex antal veckor kvar till min ledighet, suck. Njuuut nu så mkt du bara kan!! Kramis Sofia

Hanna sa...

Så fint!
Hanna

Fröken Fräken sa...

Nämen, inte blir jag sugen på semester när jag ser de mysig bilderna på altanen... jag ska nog byta ut mina sittriktiga stolar på balkongen mot en skön fåtölj (ja, det får väl bli bli en i trä, men ändå). Så man kan sitta ute i solen och smaska på glass när jag får semester. Om fleeeeera veckor!

Ja, det är inte alltid helt lätt att bestämma sig för att måla om en möbel. För mig var det ju lätt när färgen från början på tygskåpet var hiskelig!

mitt skärgårdsliv sa...

Förstår du njuter av semester och så fint du har det. Vattenfall låter spännande :) Du ska ha riktigt härliga dagar! Kram!

rosenskära sa...

Hej söta A-C! Tack för dina ord, de värmde, speciellt känns det när de kommer från någon som själv vet hur det är!

Och så måste jag ju bara göra vågen för din makes byggtalang! Vilka snygga avslut han har på trallgolvet! Hoppas du förstår vad jag menar...

Kramar/Lena

Karlsebakken 37 sa...

Åh, så fint det blir! Blir spännande att se resultatet av vattenhålet, det blev jag riktigt nyfiken på!

Ha nu en hääärlig semester, stor kram C

Anonym sa...

Borde/ måste komma ner någon dag nu då du har semester och kolla in allt ni gjort sen jag var sist (då hade ni inte ens trappa på framsidan)
Bara det lugnar sig (sommarlov) och alla barn blir friska så...
Kusin vitamin

Lilla huset på prärien sa...

Hej Ann-Christine!!

Gud så härligt det ser ut!! Fantastiskt vilken utsikt. Att få vara där måste vara som semster. Visst är det härligt att vara lediga tillsammans? Det är en helt annan grej tycker jag :)

Stor kram Jenny

Sabina sa...

Hoppas du får njuta av din efterlängtade semester!
Vilket fin berg ni har på gården... och allt det andra vackra ni har därute... jag förstår att du trivs och har flyttat ut! :)
Kram Sabina

A home far away sa...

Förstår fullkomligt om du hamnar på verandan med jämna mellanrum....de är ljuvlig!!

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

MiaMaria sa...

Hejsan!

Men så härligt med semester att njuta av...och där kan man gärn sitta och mysa och ha det så gott....

HA´det så bra på semestern!
MiaMaria

Anonym sa...

Härligt att få vara ledig nu ett tag. Jag hoppas du får mycket ol och fina veckor. Kram!

Graadskan sa...

Hoppas du får en riktigt skön semester! Bilderna ser underbara ut och det ska bli väldigt spännande att se bilder på det färdiga vattenfallet så småningom!

Kram Camilla

Karlsebakken 37 sa...

God morgon!

Ja, nya projekt och idéer verkar inte vara något problem hos dig! :) Är så imponerad av alla som får till så mycket i sin trädgård, själv blir jag glad om vi får till de relativt enkla idéerna vi har föresatt oss i ritningen...! Skönt att höra att inte alla har en klar idé från början - eller iallafall ändrar sig på vägen. Jag vill bara inte att vi gör några fundamentala missar - som att glömma dra el till belysning, plantera träd på helt fel plats eller riva upp något som vi sen ångrar. Oh well, är fantastiskt stolt över att vi iaf har fått till en sån fin ritning, det känns som en väldigt god start, haha!

Ha en härlig onsdag nu,

stor kram C

Dona blogg sa...

Vilken mysig blogg! Är glad att jag hittade hit!!
Känner direkt att jag trivs hos dig :)
KRAM Pernilla

Anonym sa...

Vad trist att ni inte har fint väder, men jag förstår att det kan behöva pysslas inne ibland också :-) Kram!

Nicole sa...

Hoppas att du får en riktigt fin semester med massor av sol! Idag är det ju lite tråkigare väder, men snart blir det sol igen!
Så härligt med ett vattenfall på tomten, så rogivande att höra ljudet av vattnet som porlar...Man ni har ju förstås havets brus att lyssna på också...
Är det änglapelargoner du har eller är det nån ny sort för året? Jag hade änglapleragoner i fjol, men de såg inte riktigt ut så där.