måndag, maj 18, 2009

Första båtturen

Vilken härlig helg vi haft!! Varmt och soligt med massor av utevistelse. Söndagen börjades med en god frunch framdukad av Storasyster :) Hon var så duktig och kokade ägg också. På eftermiddagen tog vi säsongens första båttur (maken och barnen var ute en snabb testvända även på lördag kväll). En sån njutning det är att färdas på vatten... Vi har ingen stor eller lyxig båt - nästan så den är för liten för fem personer med packning, såsom matsäck och extra kläder - men den är vår och vi bodde nära havet i över tio år utan båt så den var efterlängtad.

Tror nog det var ett fyrtiotal svanar på samma ställe. (Inte så lätt att fota från en guppande båt, men...)

Ååå hej, så tar man fart och lyfter från vattnet!

Där rakt framme bor vi! Den lilla röda stugan snett framför är Hildas stuga som vi ska riva så småningom.


Vi for en sväng via min mans föräldrars sommarstuga. Där blommade harsyran med så söta blommor och en svan låg och ruvade i sitt bo.


Nu har jag bara tre arbetsdagar kvar innan semestern, tjohoooo! Och i kväll har jag fått några grejer av mina föräldrar som ska placeras ut i trädgården, ni får vänta och se tills jag hunnit fota ;)

25 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Så härligt med semester! Jag har inte börjat någon denräkning ännu. Jag har i mitten av juli och fyra veckor framåt. Har du ingen semester i sommar sen?
Så vackert ni bor. Kul att ha en båt så man kan åka ut på fina dagsturer.
kram Kristina

Eva Linnea sa...

Det är något alldeles speciellt med vatten. Tänk att ni bor så nära. Måste vara som "Paradiset"?!
Kram Eva Linnea

rosenskära sa...

Det var inget dåligt läge ni hittat för ert hus!!!

Snacka om sjötomt! Och självklart ska man ha båt när man bor så, en eka hade också räckt, men det är ju så kul att dra på lite!


Kram/Lena

HEMLÄNGTAN sa...

Så det är redan dags för semester, så härligt! Hoppas att du får det riktigt härligt!

Karlsebakken 37 sa...

Åh, underbara bilder! Så kul att vi hade samma idé - även om du lyckades lite bättre med att få med bilderna, hehe...!

Hoppas att du har en bra start på veckan, stor kram C

Backstitch sa...

VAD VACKERT!

Huset ser ut som om det nästan skulle stå på vattnet. Jag är avundsjuk.
Kram Moster

alegni sa...

så UNDERBART det ser ut vid havet! jag längtar så efter att få åka ut till vår stuga. om allt går bra så kanske vi hinner inkommande helg. håll tummarna!
svanar är rätt obehagliga när de kommer nära inpå, men på håll är de vackra att se på.
vid vår båthamn huserade en svan en sommar o han blev riktigt närgången o kom o tiggde mat över båtrelingen o bräkte som ett får. jag var riktigt rädd för den.

Kajsa sa...

Svanar är så fina! Roligt att du får semester snart! Då ska du passa på o njuta o hoppas på vackert väder!

Sabina sa...

Vilket underbart ställe att bo på!!! Ni behöver verkligen ingen villa. Roligt att se ert hus från vattnet sett, man får ett annat perspektiv på huset. Och vad stort det ser ut!
Kram Sabina

Galleri MochB sa...

Vi har ju heller ingen båt, men den finns på min önskelista... :O) Härliga bilder! Och hoppas du får sköna semesterdagar. Minns att jag hade majmånad en gång också, och semester är ju alltid semester oberoende av årstid.

Signe 1 sa...

Men wow vilka hääärliga bilder du bjuder på:-) Man vill ju bara hoppa i vattnet på en gång, haha...Vad härligt det låter med semester oxå! *Avis*;-) Kram Sofia

En salig blandning sa...

Ja, visst har det varit en underbar helg! Helt otroligt! Ser jättehärligt ut med båten! Blir också nyfiken på vad du placerat ut i trädgården *spännande*.

Jodå, skall visa lte bilder från terrassen sen. Måste bara sy lite först. Men det blir inte idag och inte imorgon heller, för då hägrar körfestivalen där närmare er:) Men småningom...;)

plingan sa...

Vilken härlig båttur ni fick! Jag riktigt känner hur det skvalpar, doftar och låter.
Ha en bra dag!

Jenni - Snickarsbacken sa...

Åh så mysigt med egen båt och så härliga bilder du visar, känns nästan som man är med! Vad vacker er katt Nelsson är i tidigare inlägg!

Kram Jenni

Ha en underbar semester!!!!

Fröken Fräken sa...

Visst är det härligt att kunna ta en guppande tur på böljan blå! Nästa vecka i Stockholm ska vi ta en liten skärgårdstur, så jag hoppas verkligen på strålande väder då..

Låter underbart med semester, här får jag nöja mig med fyra dagars ledighet, och även det ska bli underbart särskilt efter dagens jobbdag..puuust!

Unknown sa...

Så ljuvligt att bo så nära havet. För det är väl havet?

Kramis,

Liljas Corner sa...

Huset ser ut att va precis nere vid stranden! Lite avundsjuk e jag... Oj, vad det skulle va härligt att ha en båt - säger hon som nyligen gått sjösäkerhetskurs och övat på att köra in och ut från bryggan och tycker det gick rätt bra ;)

Anonym sa...

Oj,nog är det härlit med vatten,skärgård,våren,svanar,picknick,båtar osv osv Nog har vi det bra här på kusten!! :)
Vi måste såklart ses snart igen,bara vi blir prick-fria här hos oss :) A har inga vattkoppor ännu men de borde ju snart komma eftersom det är över en vecka sen F fick sina...
Kramar från V.V

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh så härligt det verkar!, kram Lina

Annika sa...

Vilka härliga bilder! Läckert med alla svanar. Kram!

♥ Fyra årstider sa...

Ser underbart ut..älskar båtlivet.
Kram Lotta

Nicole sa...

Å så härligt med årets första båttur. Då vi tog upp vår båt i höstas märkte vi att det nästan nött hål på undersidan, så den ska fixas i år innan den hamnar i vattnet. Hoppas bara att vi får den i skick, för utan båt vill man ju inte vara...

Ni har så perfekt läge där vid vattnet, hus och sommarstuga i ett!

Älskade pion sa...

Hej! Vad roligt att du hittade mig,och lämnade en kommentar.vad härligt det såg ut på dina båtbilder. Kom gärna in till mig igen. Ha en härlig vecka!
kramar ulrika

Jenny sa...

Hej! Vad härligt det ser ut! Måste vara roligt att ha egen båt, oavsett storlek!!

Ha en jätteskön långhelg,

Kram Jenny

Hem och Harmoni Marie sa...

Vad härligt med egen båt! Låter så mysigt..
Nu är jag nyfiken på vad du har fått som ska placeras i trädgården..

Kram Marie
PS. Tusen tack för kommentaren hos mig.