torsdag, oktober 23, 2008

Presentkortet äntligen spenderat

Vilken respons på mitt senaste inlägg! Jag tror bestämt jag ska fortsätta med feel-good-inlägg då och då :) Dagens feel-good för mig är att jag äntligen tagit mig i kragen och betat av flera punkter på att-göras-listan. Har varit ute i ärenden på förmiddagen både hit och dit och lämnat papper, hämtat saker, ordnat ett som annat. Stor lättnad känner jag nu! Feel-good, ni vet ;)

Vi har haft ett presentkort vääääldigt länge som jag inte fått handlat för, det har bara inte blivit av, så idag gick jag in i lamp- och presentaffären med kortet. Fick genast syn på en fönsterlampa som jag gillade och slog till direkt! Den ska jag ha i köksfönstret ovanför arbetsbänken. I samma affär fanns det olika skyltar och den jag köpte är jag helt överförtjust i! Så mysig och annorlunda text, åtminstone jag har inte sett den texten på några andra grejer.

Jaha, här har vi en liten linslus! "Vill ni se en stjärna..."

Då jag kom hem och A sov ute i vagnen gick jag ut en sväng till förrådet och mina gömmor (får väl snart göra en egen rubrik för dom, hihi!). Idag hittade jag många saker! Bl a den här vikramen som jag haft i många år, men aldrig använt... skäms på mig. Nu ska jag försöka hitta barnens dagis- och skolfoton och lägga in i den. Jag har ännu 4-5 saker att visa er, så brist på inläggsidéer har jag absolut inte :D. Ha en bra dag, det är åtminstone min hittills!

15 kommentarer:

Maria sa...

Vilken fin fönsterlampa....blir ju aktuellt nu att lysa upp fönstret då kvällarna är mörka! Skylten var väldigt fin, vacker text!

Ja nu får du leta fina kort på familjemedlemmarna att lägga i ramen....åtminstone kissen verkar ju gilla att posera!! Det var så kul när jag fotade golvet så kommer vår kissekatt och sätter sej MITT i kamerafältet så jag säkert skulle fota honom också *blink*

Lallis - liv och leverne sa...

Men så FIN!
Och det andra också. Skönt med lite shopping:)
Kram lallis

Anonym sa...

Ha en fortsatt bra dag vilken inspiritaton du har, men det är bra. hälsn. från G

Liljas Corner sa...

Den skylten har jag själv sett på nångång, den är jättehärlig. Va fint Nelson poserar :)

Och du, jag tycker dina bilder ser så "soliga" ut! Fina färger. Har ni haft fint väder eller är det den nya kameran?

Ekebo sa...

Lampan är jätte fin! Presentkort är alltid bra att få och hittar man inget på en gång kan man spara och när det väll dyker upp något finns de där. Jag har ett på Indiska som snart ska användas till vad vet jag inte riktigt än.

Kram Malin

PiaMaria sa...

Åh vilken söt misse!! ..bilderna var inte så illa de heller....

kram Pia

Camillas nya hem sa...

Men klart att vi vill se en sån fin stjärna! Åh så fin, alldeles vit och gó! :)

Vilken fin lampa, och handlat med presentkort är ju inte helt fel. Tänkte passa på att önska dig en trevlig helg!

S o F sa...

Skylten var superfin. Nån sån har jag inte sett tidigare.

Och ramen var ju också lite annorlunda, och fin. :)

Ha det fint!

Unknown sa...

Åh både fönster lampan och skylten är ju super fina!!
Måste kika lite mer här hos dig för jag tror bestämt att jag missat några inlägg. Kram Petra
http://romantiskahem.blogspot.com/

Galleri MochB sa...

Låter som en av de där bättre dagarna...:O) Härlig lampa, och härlig skylt. Har inte sett någon sån tidigare. Är det DEN boden eller är det den andra du varit på...;O) Och fin ram också du har hittat i dina gömmor. Vi ses på söndag!

tina | pepparochvanilj.se sa...

Jag och säkert många med mig ser framemot att se vad mer du har på lur... :D

Ha e riktigt bra helg! Kram Tina

♥ Fyra årstider sa...

Jätte fina saker du köpt, gillar skylten skarpt.
Kram Lotta

Lyktor och Tyg sa...

Härlig lampa!

Vilken fin vikram att ha foto i. Tänk va grejer man har som man inte vet om.
kram kristina

Elisa Day sa...

Tack för besöket och kommentaren på min blogg! Alltid kul att hitta nya bloggar. Vikramen är jättefin. Ha en trevlig helg! Kram

Lösvirkesbyggarna sa...

Vilken härlig skylt! Feel-good om något!
Trevlig helg!
Kram Anna