tisdag, april 22, 2008

Vårtecken



Nu vågar man väl ändå tro på att våren är här? Sist jag fick lite vårkänslor så besvarades de med en drös av snö! Var ute med barnen på gården på eftermiddagen och passade på att fotografera några av vårtecknen.


Det här är vår utsikt hemma! Vi bor vid en vik och längst till höger på bilden blir det öppet vatten rätt över till Sverige. Svårt att få med på bild hur vackert det glittrar i vattnet av solen tyvärr. Hos oss är det nästan aldrig tyst, det pågår konsert från morgon till kväll: svanar, tranor, gåsar och änder. Häromkvällen när jag satt och tittade på tv spatserade plötsligt en hjort utanför fönstret!

Inte grönt ute riktigt ännu, men grönt i mitt kök. På köksbänken byts pyntet ut med jämna mellanrum. Just nu står där en murgröna på båge och en Marimekko-skål som jag fyllt med grovsalt och ett ljus.

5 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har, Såg att du också är ny i bloggvärlden. Jag får nog skaffa mig en ny kamera så fina kort som du hade.
kram

Gårdsromantik sa...

Vilka härliga bilder - vi håller på att sätta upp en gammal gård vid en likadan vik - kul!

Kram Maud

Anonym sa...

Hejsan!
Jag har just gjort en omgång med mjöd så då börjar det oxå kännas vårigt ;)
Vad otroligt fina bilder du har i din blogg!Att du har öga för inredning och stil visste jag ju förståss men inte visste jag att du var värsta fotografen!
Vi höres! V.

Galleri MochB sa...

Härligt när våren äntligen tycks vara här! Hos oss är det inte lika liviga konserter, men måsar och svanar hör vi nog. Måsarnas skrän är ganska trevligt ändå. Det betyder ju att vattnet finns ganska nära. Där vi bodde tidigare hörde vi sällan dem...

Anonym sa...

Tjena syrran! Najs blog och härliga bilder. Skönt då det äntligen är lite varmt och soligt, speciellt då man äntligen får ta hojen i bruk :)
Hörs!